Kan iedereen Buurtbakker worden?

Niet helemaal, wij zijn een platform voor micro bakkerijen, kleine horecabedrijven, restaurants en cateraars maar werken ook heel graag samen met de professionele thuisbakkers. Deze mix werkt erg aantrekkelijk en zorgt voor een mooi gevarieerd aanbod van de beste (onbekende) bakkers in de buurt.

Hoe werkt de kalender?

Veel Buurtbakkers bakken niet iedere dag. Om het bestel en afhaalproces gemakkelijk te maken gebruiken de planningskalander. Men ziet op de kalender direct wanneer de Buurtbakker wel gaat bakken. Of je dit maar één dag per week is of je dit iedere dag doet is aan jou. De kalender kan op ieder gewenst moment worden aangepast. Ook kun je de afhaal momenten bepalen. Kan het maar één keer per dag of is dit op meerdere momenten mogelijk? Het is aan jou. Wij noemen dit “bakvrijheid”. Bestellingen komen binnen en jij bakt op één moment wanneer het jou uitkomt. Ook kun je de minimale bestelperiode aangeven. Dit is het minimum aantal dagen dat er zit tussen het moment van bestellen en bakken. Dat is handig met betrekking tot je voorraad en planning.

Kan de bestelling door de klant geannuleerd worden?

Nee, dit is niet mogelijk. Maar mocht het onverhoopt toch voorkomen dat de bestelling niet op de afgesproken tijd kan worden afgehaald dan moet er worden gekeken naar een redelijke oplossing. Als er nog niet is gebakken dan moet er uit coulance een voucher worden gegeven zodat de klant op een later moment de bestelling alsnog kan plaatsen.

Kan de bestelling door de Buurtbakker geannuleerd worden?

Ja, dit is mogelijk. Mocht je om welke reden dan ook de bestelling niet kunnen bakken dan kun je dit binnen 12 uur na het binnen komen van de bestelling aangeven aan het platform. Wij zorgen dan dat de bestelling geannuleerd wordt en de klant het geld direct terug krijgt. Wij hanteren dan wel de kosten voor de administratie en het verwerken van de betalingen.

Zijn er kosten verbonden als er een bestelling geplaatst word?

Ja, wij hanteren transactiekosten. Deze bestaan uit kosten voor de website, marketing, administratie en verwerking van de betalingen.

Zijn er kosten verbonden als ik geen bestellingen krijg?

Nee, als er geen bestellingen bij jou worden geplaatst hanteren wij geen transactiekosten.

Wanneer wordt ik uitbetaald?

Na de periode van 7 dagen verwerken wij de omzet op maandag. Uiterlijk dinsdag wordt het totale bedrag minus de transactiekosten aan jou overgemaakt. De factuur wordt per mail verzonden.

Wat hebben jullie nodig om een Buurtbakkers te accepteren?

Om een goede pagina voor jou te kunnen maken hebben we de volgende zaken nodig: Een kopie id-bewijs (we willen weten met wie we werken), het afhaaladres (zodat de klant kan afhalen), jouw bankgegevens (om je uit te betalen), minimaal 5 goede foto’s (om een goed beeld te geven van jouw werk), een korte omschrijving van de activiteiten en het aanbod en uiteraard het menu, de prijzen en jouw bak beschikbaarheid.

Ik ben een startende thuisbakker, is er eventueel ondersteuning?

Ja, als je net gaat beginnen als Buurtbakker omdat jouw hobby uit hand gaat lopen dan kunnen wij ondersteuning bieden. Wij hebben meer dan 25 jaar kennis in de bakkers/horeca branche en kunnen je op weg helpen. Bij vragen over bijvoorbeeld verpakkingen, hygiëne voorschriften (HACCP) en eventuele belasting/aangifte vragen kunnen wij een helpende hand zijn.

Ik werk vanuit huis maar wil niet met mijn huisnummer en telefoon op de site, kan dat?

Ja, wij maken je zichtbaar op de pagina met jouw locatie zonder huisnummer. Na het plaatsen van de bestelling ontvangt de klant jouw gegevens(exact afhaaladres, email adres en optioneel de telefoongegevens) Hierdoor hebben dus alleen jouw klanten de afhaalgegevens. En jij de gegevens van de klant.

Hanteren jullie een minimaal of maximaal aantal producten die ik op mijn menu kan plaatsen?

Ja, minimaal 3 en maximaal 12.

Kan ik zoet en hartig aanbieden?

Ja, hier ben je geheel vrij in.

Wat is het minimale bestelbedrag?

Dat is €10.00

Is mijn menu onbeperkt in assortiment?

Ja, zo lang het met bakken te maken heeft. Voorbeelden hiervan zijn: Taarten, brood, muffins, cupcakes, brownies, cakes, koekjes, quiches, tortilla’s, pizza, bruschetta…

Lever ik ook de verpakking  aan?

Ja, jij zorgt ervoor dat jouw product met zorg en hygiënisch wordt verpakt. Maak hierbij gebruik van zoveel mogelijk duurzame verpakkingen en zo min mogelijk plastic. Wij hebben eventueel een partner voor je die tegen een goed tarief zeer mooie en verantwoorde verpakkingen kan aanleveren. De klant neemt vaak zelf een tas mee voor het vervoer.

Bezorgen de Buurtbakkers ook aan huis?

Nee, onze Buurtbakkers bezorgen niet. Wij hopen dat onze klanten het wandelingetje willen maken om het lekker af te halen bij de Buurtbakkers. Deze kunnen dan al hun tijd en aandacht besteden aan het bakken.

Hoe kan ik de samenwerking stoppen?

Dit kan op ieder moment en zonder enige kosten. Na sturen van een mail nemen wij contact met je op en stoppen we per direct de samenwerking.

Hoe gaan jullie om met mijn gegevens?

Wij hanteren een strikt privacy beleid. Kort gezegd is het simpel: “Wij slaan alleen gegevens op voor het verwerken van de bestellingen en het direct benaderen van de Buurtbakkers en klanten voor onze eigen communicatie en marketing. Wij delen deze gegevens nooit met derden.”

Mijn vraag staat hier niet bij… 

Stuur in dat geval een e-mail naar info@buurtbakkers.nl en wij reageren binnen één werkdag.

Hoe meld ik mij aan als Buurtbakker?

Ben je enthousiast en wil je graag ook Buurtbakker worden? Vul dan geheel vrijblijvend ons aanmeldingsformulier in. Wij zorgen dat je alle benodigde informatie krijgt.