Algemene Voorwaarden

Deze ‘Algemene Voorwaarden Klanten’ zijn van toepassing op de relatie tussen Buurtbakkers.nl en de Klanten. Buurtbakkers verwijzen wij door naar de ‘Algemene Voorwaarden Buurtbakkers’.

1. Definities

Aanbod: het product– en dienstenaanbod van de Buurtbakker dat door de Klant via het Platform bij de Buurtbakker kan worden besteld.

Bestelling: een bestelling van de Klant via het Platform bij de Buurtbakker van het door de Klant geselecteerde Aanbod.

Klant: een natuurlijk persoon of rechtspersoon die een Bestelling plaats via het Platform.

Donatie: vrijwillig door een Klant betaald bedrag dat bestemd is voor de door Buurtbakkers.nl gekozen instantie.

Overeenkomst: een overeenkomst tussen de Klant en de Buurtbakker met betrekking tot een Bestelling en het afhalen van de Bestelling.

Platform: de website van Buurtbakkers.nl waarop de Service beschikbaar wordt gemaakt.

Buurtbakker: een bedrijf of natuurlijk persoon dat gebakken producten bereidt en verkoopt en voor de totstandkoming en betaling van Overeenkomsten het Platform gebruikt.

Buurtbakkers informatie: de informatie van het de Buurtbakker met betrekking tot, onder andere, bedrijfs -en contactgegevens, algemene informatie, productaanbod (gebakken producten), prijzen voor ieder afzonderlijk product (inclusief BTW), voorraad, grafisch materiaal en minimale bestelbedragen.

Service: de commerciële diensten en/of werkzaamheden die door Buurtbakkers.nl worden aangeboden aan de Klant, onder meer bestaande uit het publiceren van het Aanbod, het faciliteren van het tot stand komen van Overeenkomsten en het doorsturen van Bestellingen naar de relevante Buurtbakker.

Buurtbakkers: Buurtbakkers is een eenmanszaak handelend voor zichzelf. 

2. Identiteit van Buurtbakkers

Buurtbakkers handelend onder de naam ‘Buurtbakkers’

Adres: 

Turfmarkt 248 

2511 DJ Den Haag 

Nederland

KvK: 27237118 

BTW-nr: NL002045777B38 

info@buurtbakkers.nl

3. Toepasselijkheid

  1. Deze Algemene Voorwaarden Klanten zijn slechts van toepassing op de Service. Buurtbakkers is niet verantwoordelijk voor het Aanbod. Op het Aanbod zijn, indien van toepassing, de algemene voorwaarden van de Buurtbakker van toepassing.
  2. De Klant gaat door middel van het plaatsen van een Bestelling direct een Overeenkomst met de Buurtbakker aan voor de levering van het door de Klant geselecteerde Aanbod. De Klant is gebonden aan de Bestelling en heeft geen recht op terugbetaling, behalve in het geval van annulering door de Buurtbakker op grond van artikel 6 hieronder.

4. Het Aanbod

  1. Buurtbakker publiceert het Aanbod namens de Buurtbakkers op het Platform, overeenkomstig de door de Buurtbakkers aangeleverde informatie. Buurtbakkers aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor de inhoud van het Aanbod en van de Buurtbakkers informatie op het Platform. De Buurtbakker kan ingrediënten en additieven gebruiken voor gebakken producten, die allergieën en intoleranties kunnen veroorzaken. Als een Klant allergisch is voor bepaalde voedingsmiddelen, raden wij aan om met het contactformulier contact op te nemen met de Buurtbakker voor actuele allergeneninformatie voordat de bestelling wordt geplaatst.
  2. Buurtbakkers geeft alle Buurtbakkersinformatie zodanig weer, dat voor de Klant duidelijk is wat zijn rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het Aanbod zijn verbonden.
  3. Buurtbakkers aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de bereikbaarheid van het Platform.

5. De Overeenkomst

  1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Klant de Bestelling definitief maakt door het klikken op de knop ‘Nu bestellen’ tijdens het proces van het plaatsen van een Bestelling via het Platform.
  2. Na ontvangst van de Bestelling, zal Buurtbakkers de Bestelling elektronisch aan de Klant bevestigen.
  3. De Overeenkomst kan alleen door de Buurtbakker worden uitgevoerd als de Klant correcte en volledige contact- en adresgegevens verstrekt bij het plaatsen van de Bestelling. De Klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Buurtbakkers of het de Buurtbakker te melden.
  4. In verband met informatie over de status van zijn Bestelling, dient de Klant na het plaatsen van de Bestelling telefonisch of per e-mail (zoals aangegeven bij het plaatsen van de Bestelling) bereikbaar te zijn voor zowel het de Buurtbakker als Buurbakkers.
  5. Bij het afhalen van de Bestelling dient de klant op de gekozen tijd aanwezig te zijn op de afhaallocatie van de Buurtbakker, die in de bevestigingsmail van Buurtbakkers is weergegeven.
  6. Buurtbakkers aanvaardt geen aansprakelijkheid in verband met de uitvoering van de Overeenkomst.
  7. Bij het plaatsen van de Bestelling kan de Klant naar eigen goeddunken kiezen voor het geven van een Donatie aan een door Buurtbakkers gekozen instantie via de beschikbare online betaalmethoden.
  8. De Donatie is bedoeld voor de instantie en kan niet worden beschouwd als betaling voor diensten van Buurtbakkers. Buurtbakkers zal daarbij alleen optreden als tussenpersoon en overdrager van de Donatie.
  9. Buurtbakkers zal de Donatie overmaken aan de instantie.
  10. Nadat de Klant een bevestiging van het betalen van de Donatie heeft ontvangen, kan de Donatie niet meer worden terugbetaald of geretourneerd.
  11. De klant dient bij het afhalen zelf zorg te dragen voor een geschikte tas om de producten te vervoeren. De Buurtbakkers is verantwoordelijk voor het deugdelijk en hygiënisch verpakken van de producten.

6. Ontbinding van de Overeenkomst en annulering van de Bestelling

  1. In verband met de bederfelijkheid van het Aanbod geldt dat de Klant geen recht heeft om de Overeenkomst te ontbinden. Bestellingen kunnen niet door de Klant bij Buurtbakkers worden geannuleerd. Annulering van de Bestelling door de Klant bij de Buurtbakker is slechts mogelijk indien de Buurtbakker expliciet aangeeft dat Annulering van de Bestelling door de Klant mogelijk is.
  2. De Buurtbakker heeft het recht de Bestelling te annuleren indien bijvoorbeeld het Aanbod niet meer beschikbaar is, de Klant een incorrect of onbereikbaar telefoonnummer, andere contactgegevens heeft opgegeven of in geval van overmacht.
  3. Indien de Klant een valse Bestelling plaatst (bijvoorbeeld door foutieve contactgegevens door te geven, niet te betalen of door niet aanwezig te zijn op de afhaallocatie om de Bestelling in ontvangst te kunnen nemen) of anderszins zijn plichten die voortvloeien uit de Overeenkomst niet nakomt, dan kan Buurtbakkers besluiten om toekomstige Bestellingen van de betreffende Klant te weigeren.
  4. Buurtbakkers heeft het recht om namens de Buurtbakker Bestellingen te weigeren en Overeenkomsten te annuleren, indien er gerede twijfel bestaat over de juistheid of authenticiteit van de Bestelling of de contactgegevens. Indien de Klant schijnbaar valse of frauduleuze Bestellingen plaatst, dan kan Buurtbakkers hiervan aangifte doen bij de politie.

7. Betaling

  1. Op het moment dat de Overeenkomst tot stand is gekomen overeenkomstig artikel 5.A van deze Algemene Voorwaarden Klanten, is de Klant verplicht om de Buurtbakker te betalen voor de Bestelling. Door de Klant kan aan deze betalingsverplichting worden voldaan door te betalen met een online betaalmiddel via het Platform.
  2. Behoudens het bepaalde in artikel 6 van deze Algemene Voorwaarden Klanten, is het (gedeeltelijk) terugboeken van een online betaling alleen mogelijk indien de Bestelling niet (geheel) geleverd kan worden. De terugboeking vindt altijd plaats op dezelfde rekening als waarvan de betaling heeft plaatsgevonden. De verwerking hiervan maximaal 10 werkdagen in beslag nemen.
  3. De Buurtbakker heeft Buurtbakkers geautoriseerd om namens de Buurtbakker de online betaling van de Klant in ontvangst te nemen.

8. Klachtenregeling

  1. Klachten van de Klant over het Aanbod, de Bestelling of de uitvoering van de Overeenkomst, dienen bij de Buurtbakker te worden neergelegd. De exclusieve verantwoordelijkheid voor het aanbod van de Buurtbakker en de uitvoering van de overeenkomst ligt bij de Buurtbakker. Buurtbakkers kan alleen een bemiddelende rol aannemen.
  2. Als de Klant een klacht heeft over de Service, dan dient de klacht via het contactformulier of per e-mail te worden gecommuniceerd aan Buurtbakkers op het in artikel 2 van deze Algemene Voorwaarden Klanten aangegeven contactadres.
  3. Nadat de klacht door Buurtbakkers is ontvangen zal Buurtbakkers zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen een week, reageren met een ontvangstbevestiging. Buurtbakkers streeft ernaar de klacht zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 2 weken te behandelen.
  4. Klachten zoals omschreven in de leden A en B van dit artikel, moeten binnen bekwame tijd nadat de Klant de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij respectievelijk het de Buurtbakker (lid 1) of Buurtbakkers (lid 2).
  5. Het e-mailadres van Buurtbakkers is info@buurtbakkers.nl

9. Nieuwsbrief

  1. Bij het afronden van de Bestelling kan de Klant ook kiezen voor het ontvangen van de nieuwsbrief. De Klant kan zich afmelden voor deze nieuwsbrief via de link onderin de nieuwsbrief.

10. Inzicht en correctie van opgeslagen persoonsgegevens

  1. Buurtbakkers verwerkt persoonlijke gegevens op van de Klant. Op de verwerking van persoonsgegevens is het Buurtbakkers Privacy beleid van toepassing.